Commercieel beleid

 

Een partnership met FC Dordrecht scoort!

FC Dordrecht heeft een duidelijke visie en ambities en doet er alles aan doen om haar doelstellingen te realiseren. Samenwerking met het bedrijfsleven is een belangrijke pijler onder haar strategisch beleid.

Bij een partnership tussen club en uw bedrijf is het voornaamste doel het creëren van een win-win situatie. De relatie moet voor beide partijen doelmatig zijn, resultaat genereren en voldoening geven.

Op het gebied van partnerships biedt FC Dordrecht het bedrijfsleven een gevarieerd aanbod aan mogelijkheden. Op basis van uw marketingdoelstellingen en budgettaire mogelijkheden stelt FC Dordrecht haar communicatie- en/of hospitality-faciliteiten ter beschikking op een wijze die voor beide partijen scoort. Dankzij een individuele benadering is het mogelijk maatpakketten te leveren die optimaal inspelen op de doelstellingen van een onderneming op het gebied van marketing-communicatie en relatiebeheer. Zo biedt FC Dordrecht het bedrijfsleven volop kansen om te scoren!

Bovenal wil FC Dordrecht een optimale band creëren tussen haar business partners onderling. Een band die gebaseerd is op zakelijke én persoonlijke motieven. De sfeer waarin dit bij FC Dordrecht samengaat, leidt tot langdurige relaties en vriendschappen.

Snel naar:

Opties
Nieuws
Businessclub
Partners
Contact

De kracht van voetbal
Voetbal is de grootste balsport van Nederland met 1,2 miljoen actieve beoefenaars en bijna 10 miljoen volgers. Het staat gelijk aan emotie, spanning en sensatie. Voetbal krijgt daarom veel aandacht en heeft een gigantisch bereik en uitstraling.

FC Dordrecht is een belangrijk communicatiemiddel om die voetballiefhebbers in de regio te bereiken. Direct in en rond het stadion maar ook via de media kan optimaal ingespeeld worden op de behoefte aan naamsbekendheid. De boarding rond de velden en shirtreclame bieden volop fysieke reclameruimte en digitaal biedt FC Dordrecht ook allerlei communicatiemiddelen zoals deze website, de clubapp en social mediakanalen.

Daarnaast is het bezoeken van een voetbalwedstrijd voor het bedrijfsleven een ideale manier om de relatie met bestaande klanten te versterken of nieuwe contacten op te doen. FC Dordrecht biedt haar partners met de Bouwteam Drechtsteden Lounge één van de meest sfeervolle businessruimten van Nederland en met een actieve businessclub van zo’n 150 leden een groot en sterk netwerkplatform.

Meer informatie:

Met het oog op Business-to-business organiseert FC Dordrecht jaarlijks tal van activiteiten buiten het voetbal om. Tijdens deze activiteiten creëert FC Dordrecht een zakelijk platform voor haar relaties en stelt men alles in het werk om bedrijven met elkaar in contact te laten treden. Een netwerk op zowel lokaal en regionaal als ook op nationaal niveau ligt binnen handbereik.

Zo organiseert FC Dordrecht maandelijks een netwerkactiviteit. Te denken valt bijvoorbeeld aan bedrijfsbezoeken, netwerkborrels, golfdagen, bedrijven-voetbaltoernooien, bezoeken aan wedstrijden van het Nederlands elftal of een buitenlandse topclub en businessavonden met prominente gastsprekers.

Ook in acties gericht op de consumentenmarkt denkt FC Dordrecht graag met het bedrijfsleven mee. FC Dordrecht biedt haar sponsoren onder meer de mogelijkheid om, zowel via de website als middels de seizoenkaarten/fankaarten, acties te ontwikkelen gericht op consumenten.

De Jupiler League wordt wekelijks via de landelijke televisiezender RTL7 uitgezonden. Sinds dit seizoen is dat op zaterdagmiddag om 18:00 uur en het programma mag zich verheugen op een groeiende kijkdichtheid. Alle wedstrijden worden uitgezonden en FC Dordrecht komt daarbij elke uitzending in de aandacht.

Iedere maandag wordt een wedstrijd uit de Jupiler League rechtstreeks op Eredivise Live uitgezonden en via de regionale zender RTV Rijnmond komt het eerste divisie voetbal ook op televisie.

Daarnaast heeft FC Dordrecht in het GN Bouw Stadion tal van reclame-uitingen die zich richten op toeschouwers en medesponsoren. De club biedt de bedrijven hierdoor een breed scala aan mogelijkheden, om optimaal in te spelen op de door hen gesegmenteerde doelgroepen.

Op het gebied van relatiemarketing en hospitality zijn de thuiswedstrijden van FC Dordrecht een perfecte gelegenheid om prospects of bestaande klanten uit te nodigen, of om nieuwe contacten op te doen. Sponsoren genieten elke thuiswedstrijd van de combinatie voetbal, Dordtse gezelligheid en zakelijke contacten leggen in ons stadion.

Thuiswedstrijden van FC Dordrecht zijn dan ook uitermate geschikt als ontmoetingsruimte en bieden u en uw relaties een gastvrij, zakelijk platform. Als sponsor van FC Dordrecht kunt u iedere thuiswedstrijd tevens genieten van een heerlijk diner, verzorgd door de culinaire tak van de club.

Na afloop van de wedstrijd kunt u vervolgens in de sponsorruimte onder het genot van een drankje en een hapje in een uitstekende sfeer contacten leggen met potentiële klanten, of de relatie met uw bestaande klanten verder versterken.