MVV-FC Dordrecht gestaakt na medisch noodgeval

De wedstrijd MVV Maastricht – FC Dordrecht is na een medisch noodgeval op de tribunes in de 82e minuut gestaakt. De wedstrijd begon goed toen Suray in de vijfde minuut de score wist te openen op aangeven van Seydoux, die de bal knap in de hoek wist te krijgen. De uitfans in Maastricht waren net op tijd om de goal mee te krijgen. De eerste tien minuten wist Dordrecht het balbezit goed in de ploeg te houden. En na wat gebrabbel van de keeper na een voorzet van Ilias Sebaoui wist FC Dordrecht zelfs op een 0-2 voorsprong te komen. Na de eerste goal van Mathis, was deze van Matthys. Een eigen goal, dus.

Na zo’n vijftien minuten krijgt Léo Seydoux een hand in zijn gezicht, de Zwitser kan gelukkig zonder problemen door met de wedstrijd. De eerste 20 minuten van de wedstrijd komt FC Dordrecht met weinig moeite door, de Limburgers maken zich slechts een enkele keer gevaarlijk. In de 30e minuut krijgt Dylan Mbayo een aardige voorzet voor, Ilias Sebaoui kopt over. In de 35e minuut wist MVV te scoren. Bryan Smeets lepelde de bal vanuit een vrije trap op Mart Remans. Die scoorde, maar stond buitenspel. Dat was al de derde keer dat ze buitenspel stonden. Ietsjes later kreeg Shiloh ’t Zand geel nadat hij in korte tijd twee keer hands maakte. Vlak voor rust lijkt het wel de schiettent op de kermis als Ilias Sebaoui de 0-3 binnenschiet. Ook Dylan Mbayo pakt geel. Zo gaan we met een prachtige stand de rust in.

Na de rust kwam Jari Schuurman het veld in na weken blessureleed. Hij verving Shiloh ’t Zand. Marco Kleine kwam vol op de enkel van Dylan Mbayo, het bleef echter onbestraft. John Hilton had een prachtige streep op doel na een korte solo-run. Matthys van MVV redt dit keer wel. Luca Plogmann maakt een mooie redding op een kopbal van Remans. Daarna komt uit het niets de goal voor MVV, op naam van Livramento. Na de goal blijft Dordrecht aanvallen, maar verslapt het wel iets. MVV komt er vaker doorheen, maar weet nog niet kansen te creëren. Na de laatste twee wissels aan Dordtse kant wordt het spel stilgelegd wegens ongeregeldheden op de tribune. Na ruim tien minuten werd er weer verder gevoetbald, maar niet voor lang. Wegens een medisch ongeval werd de wedstrijd weer stilgelegd. Een supporter van MVV Maastricht viel vanaf de tribunes naar beneden. Uiteindelijk is er na 45 minuten besloten om de wedstrijd niet uit te spelen. Namens iedereen bij FC Dordrecht wensen wij deze supporter veel sterkte toe.

Luca Plogmann; Léo Seydoux, Antef Tsoungui, Jop van der Avert (80’ Bartek Smolarczyk) Bartek , John Hilton (’61 Elso Brito); Tim Receveur, Shiloh ’t Zand (46’ Jari Schuurman); Ilias Sebaou, Mathis Suray, Dylan Mbayo (’61 René Kriwak); Korede Osundina (’80 Adrian Segecic)