FC Dordrecht speelt gelijk in bizar spannende wedstrijd tegen ADO Den Haag

Nadat ‘Oh, oh, Den Haag’ door de speakers heeft geklonken werd er gefloten voor het begin van de wedstrijd ADO Den Haag – FC Dordrecht. De druk werd direct gezet en na nog geen 30 seconden werd de eerste overtreding al gemaakt, op René Kriwak. Het eerste schot kwam na zo’n zeven minuten. Tsoungui schoot helaas hoog over. In minuut dertien maakt Sebaoui een prachtige goal! Zo maakt hij zijn achtste van het seizoen en zet hij Dordrecht op een verdiende 1-0 voorsprong. ADO weet nog niet zo goed wat zij moeten doen. De Hagenezen spelen echt heel slordig in het eerste kwart van de wedstrijd.

Een vrije trap van Shiloh ’t Zand gaat in minuut 30 rechtstreeks op Nick Marsman af. Maar slechts een minuut later scoort Mathis Suray! Een slordig ADO levert de bal in, Sebaoui schiet op de keeper en in de rebound maakt Suray zijn tiende van het seizoen. De schiettent is open! In minuut 36 krijgt Dordrecht weer zoveel ruimte als Sebaoui net over weet te schieten. Kluivert maakt in minuut 39 een klein foutje door de bal breed te leggen naar eigenlijk niemand. Het foutje kent weinig consequenties doordat Tsoungui goed druk zet op Veerman, die de bal afpakte. Alex Schalk weet vlak voor rust wat terug te doen, de nummer 30 van ADO scoort vanuit een hoekschop. Zo gaan we rusten met en 1-2 tussenstand in het voordeel van Dordrecht!

Na de rust werd Bronkhorst gewisseld voor Léo Seydoux. Bronkhorst kreeg een flinke klap tegen zijn hoofd tijdens een kopduel nog in de eerste helft. Een hakje van Mbayo moest zorgen voor een een-tweetje met Sebaoui, helaas kwam het hakje niet aan. Daryl van Mieghem scoort in minuut 55 de mooiste goal van de avond. Vanaf een meter of 45 krijgt hij de bal over Luca Plogmann heen. Het is jammer dat het tegen Dordrecht is, anders had je ervoor geapplaudisseerd. Tsoungui pakt geel na een minuut of 56. Mbayo krijgt de bal na een foutje van een ADO-speler de bal en gaat er mee aan de haal, resultaat: een corner. Kriwak had de 2-3 aan z’n voet liggen, alleen Marsman redt.

In minuut 65 werd het systeem omgegooid door Santoni. Mbayo en ’t Zand verlieten het veld, voor hun in de plaats kwamen Rocco Shein en Korede Osundina. Osundina maakte in de 79e minuut de kans op de 2-3 niet af, al scheelde het weinig! Het vurige wat wij de eerste 60 minuten zagen is daarna redelijk gedoofd. Totdat ADO in minuut 80 een goal lijkt te maken. Alleen schiet Schalk rechtstreeks op Plogmann af die de bal knap weet weg te slaan. In de laatste minuten gaat het er weer heftig aan toe! Beide ploegen willen de winnende goal maken. Plogmann maakt de zoveelste redding van de avond op een schot van Veerman, Hilton schiet op doel. Helaas eindigt de wedstrijd in een 2-2 gelijkspel. Een spannende wedstrijd waar de drie punten helaas niet werden behaald. Vrijdag speelt FC Dordrecht thuis tegen FC Eindhoven. Tickets zijn te halen op tickets.fcdordrecht.nl

Luca Plogmann; Ilias Bronkhorst (46’ Léo Seydoux), Ruben Kluivert, Antef Tsoungui, John Hilton; Tim Receveur, Shiloh ’t Zand (66’ Rocco Shein), Mathis Suray; Dylan Mbayo (66’ Korede Osundina), Rene Kriwak, Ilias Sebaoui