FC Dordrecht pakt punt tegen stug FC Eindhoven

Een gelijkspel, verder kwam het niet tegen een stug FC Eindhoven. In een partij waar FC Dordrecht constant de overliggende hand had. In minuut twee van de wedstrijd werd het eerste schot op doel al gelost, helaas werd deze gered door de keeper van de Eindhovenaren. Dordrecht krijgt in minuut twaalf voordeel mee na een overtreding maar doet er niks mee. Sterker nog, de bal is opeens aan de andere kant van het veld. Luca Plogmann maakt een mooie redding! Shiloh ’t Zand had de 1-0 op zijn voet, schoot prachtig maar de bal spatte van de lat af.

In minuut 34 was het verwarring alom aan de Krommedijk. Rene Kriwak leek te scoren. Juichend publiek, de goalmuziek, maar het spel ging gewoon door. Niemand kon goed zien wat er gebeurde. Dordrecht kreeg kans na kans maar de bal wou er gewoon maar niet ingaan. Met de brilstand op het bord gingen we de rust in.

Na de rust werd John Hilton vervangen door Elso Brito, en het verhaal wat zich afspeelde in de eerste helft ging door in de tweede. Dordrecht domineerde en creëerde kans na kans. De Krommedijk begon te schreeuwen nadat Mbayo in de zestien werd neergehaald maar er geen penalty werd gegeven. Kriwak maakte in minuut 59 plaats voor Korede Osundina. Nog geen minuut later schoot Sebaoui een bal zoals we die ook bij ADO-uit zagen. Een prachtig schot vanaf een meter of 45, maar de bal werd overgetikt door de doelman.

Minuut 76 zag Dylan Mbayo en Talent van de derde periode Shiloh ’t Zand het veld verlaten voor Adrian Segecic en Rocco Shein. In de 82e minuut liep Antef Tsoungui een blessure op, hij leek even door te kunnen maar twee minuten later was het einde wedstrijd voor hem. Joey de Bie was de vervanger. Verder valt er vrij weinig te vertellen over de wedstrijd. Heel veel kansen, heel veel mogelijkheden maar helaas geen goals. Nu is het tijd voor de interland periode, daarna staat de uitwedstrijd tegen FC Den Bosch op het spel!

Luca Plogmann; Léo Seydoux, Ruben Kluivert, Jop van der Avert, John Hilton (’46 Elso Brito); Antef Tsoungui (’84 Joey de Bie), Shiloh ’t Zand (’76 Rocco Shein), Mathis Suray; Dylan Mbayo (’76 Adrian Segecic), Rene Kriwak (’59 Korede Osundina), Ilias Sebaoui