Een spannend gelijkspel tegen Jong Ajax

In de uitwedstrijd tegen Jong Ajax wist FC Dordrecht niet verder te komen dan een 2-2- gelijkspel. Daarmee deden de Schapekopen zichzelf te kort, want kansen vielen er genoeg.

De wedstrijd begon met een knaller. Jong Ajax-speler Brandes raakte de bal kwijt aan Suray die de bal door de benen van de keeper schoot en zo FC Dordrecht op een 0-1 voorsprong bracht. De vreugde was van korte duur toen Jong Ajax in de vijftiende minuut wist te scoren. Banel mocht het doelpunt achter zijn naam schrijven. Eerdergenoemde Brandes ging van schlemiel naar held toen hij de Ajacieden op een 2-1 voorsprong bracht.

Een zwakke fase van de Dordtenaren zag hen meerdere kansen incasseren. Gelukkig was keeper Plogmann scherp en hield hij de bal uit de goal met een aantal mooie reddingen. In minuut 26 kwam Dordrecht dicht bij de gelijkmaker. Sebaoui kreeg de treffer op z’n voet maar schoot over. Verder was het een rustige eerste helft. Jong Ajax-verdediger Gaaei kreeg nog geel na meerdere overtredingen op Sebaoui. Tsoungui pakte in de 39e minuut ook een gele kaart.

Na de rust mocht Seydoux in de kleedkamer blijven, voor hem in de plaats kwam Ilias Bronkhorst, die nog geen drie minuten later geel kreeg. In de 51e minuut trilde het doel na een poeier van Suray die op zoektocht was naar zijn tweede van de avond. De bal ketste helaas van de paal af. Iedereen op Sportpark de Toekomst hield zijn hart vast toen ’t Zand een vrije trap nam van een meter of 25 van de goal af. De bal krulde schitterend richting de linker kruising, helaas was de redding van de keeper net zo mooi. Een minuut later was het raak, vanuit een corner wist Bronkhorst de 2-2 te maken.

Drama voor Tsoungui. In de 69e minuut pakte de verdediger zijn tweede gele kaart en moest dus vertrekken. Vijf minuten later mocht er nog iemand vertrekken. Dit keer de coach! Michele Santoni kreeg in één actie twee keer geel van de scheidsrechter. De Italiaan nam de lange route schuin over het veld naar de kleedkamer, al bleek snel dat hij achter de goal van Plogmann bleef staan. De slotfase was intens in Duivendrecht. Kansen over en weer, maar het mocht niet baten. De wedstrijd eindigde in een 2-2- remise.

FC Dordrecht bezit nu de zesde plaats in de Keuken Kampioen Divisie. Aankomende vrijdag spelen wij tegen FC Groningen in ons eigen M-Scores Stadion. Een directe wedstrijd om plek vijf. Om 20:00 wordt er afgetrapt aan de Krommedijk.

Luca Plogmann; Léo Seydoux (46’ Bronkhorst), Ruben Kluivert, Antef Tsoungui, Jop van den Avert; Tim Receveur (73’ Segecic) , Shiloh ’t Zand (84’ Segecic), Mathis Suray; Dylan Mbayo (77’ Osundina), Rene Kriwak (73’ Smolarczyk), Ilias Sebaoui (84’ Shein)

Foto: Nick Koole