Driepunten in de playoff-kraker tegen De Graafschap

In een spannende voetbalwedstrijd tussen FC Dordrecht en De Graafschap kwamen de Schapekoppen als winnaar uit de bus met een 2-1 overwinning!

Het spel begon energiek, en de sfeer zat er vanaf de eerste minuut goed in. De openingsgoal werd spectaculair gemaakt door Ilias Sebaoui. Hij krult de bal prachtig vanaf 16 meter de goal in. Dat zorgde voor een vroege 1-0 voorsprong voor FC Dordrecht. Niet lang daarna volgde een gelijkmaker vanuit een kopbal van Seuntjens, waardoor de stand op 1-1 kwam.

Door het verloop van de wedstrijd heen waren er meerdere spannende momenten, waaronder een grote kans voor Mbayo die de bal tegen de paal schoot, en diverse tactische wissels van beide teams. De beslissende 2-1 voorsprong voor Dordrecht kwam van Mathis Suray, die het publiek in extase bracht. FC Dordrecht maakte een aantal wissels die trainer Santoni achteraf tactisch noemde. Osundina, Segecic en Shein vielen in voor Kriwak, Mbayo en ‘t Zand.

De zwakte bij De Graafschap lag in de diepte. Elke keer als Dordrecht een lange bal naar voren gaf resulteerde het in een 1-op-1 met de keeper, al werd hier helaas niet uit gescoord. Uiteindelijk bleef het 2-1 in een goedgevuld M-Scores stadion en lijken de play-offs zo goed als binnen aan de Krommedijk!