Dordrecht komt knap terug na achterstand tegen Cambuur

Een gelijkspel tegen Cambuur. Als je dat in minuut 50 had verteld had, had niemand je gelooft. Het was een spannende en doelpuntrijke avond in Leeuwarden.

De Dordtenaren kregen na vijf minuten de eerste kans van de wedstrijd. Ilias Sebaoui krijgt de bal voor het schieten en krijgt de bal tegen de keeper aan. Tien minuten later krijgt Shiloh ‘t Zand de bal op z’n voet als hij de lucht in stuit. Helaas gaat deze bal hoog over. In de 21e minuut is het raak voor Cambuur wanneer keeper Luca Plogmann een zeldzame fout maakt bij een voorzet. Hij tikt de bal verder, deze valt voor de voeten van Uldrikis die de 1-0 maakt. Nog geen vijf minuten later stond het alweer gelijk. Sebaoui scoorde!

Dylan Mbayo scoorde bijna de 1-2, zo’n minuut later. Maar helaas viel de tweede goal eerder aan de kant van Cambuur. Uldrikis met zijn tweede van de avond. De Liwwadders lijken de 3-1 te maken maar gelukkig ging die bal naast. Een zuur moment voor Rene Kriwak die geblesseerd de strijd moet staken aan het eind van de eerste helft. Na de rust wordt hij vervangen door Korede Osundina.

In de 50e minuut leken de koppies te zakken bij de Dordtenaren toen Milan Smit de 3-1 scoorde namens Cambuur. Ook na deze goal weet Dordrecht snel wat terug te doen. Shiloh ‘t Zand scoort de 3-2 in minuut 55! Ondertussen wisselt Dordrecht en maakt Schuurman zijn return na blessureleed. Hij vervangt Tim Receveur. Ook winteraankopen Seydoux en Mbayo verlaten het veld, voor hen kwam Ilias Bronkhorst en Adrian Segecic.

Een aantal minuten later lijkt ‘T Zand nog de 3-3 erin te schieten. Alleen doelman Van Osch maakte een prachtige redding. Ruben Kluivert maakte bijna aanspraak op de goal van het jaar toen hij vanuit een voorzet, met een hakje de bal net over de goal tikt. Adrian Segecic maakt de 3-3 in minuut 79! De Australiër weet na terugkomst van het nationale team direct te scoren.

Cambuur lijkt een gelijkspel wel prima te vinden en gooit lange ballen naar voren, vaak richting niemandsland. Rocco Shein komt nog in de ploeg voor John Hilton. Ilias Sebaoui schiet in the dying seconds nog de bal richting de goal, de keeper lijkt te redden maar er komt een doeltrap. Daarmee eindigt de wedstrijd in een 3-3 gelijkspel. Een tweede plek voor Dordrecht is nu vrijwel onmogelijk. Desondanks kunnen we terugkijken op een mooie avond waar De Schapekoppen strijdvaardigheid hebben getoond en is de ongeslagen reeks met een wedstrijd verlengd tot elf goals. Op naar volgende week. Willem II komt op bezoek aan de Krommedijk en kan kampioen worden van de Keuken Kampioen Divisie. Aan de Dordtenaren om daar een stokje voor te steken.

SHOP
FC DORDRECHT

ONTDEK HET
ASSORTIMENT

In onze shop vind je al onze FC Dordrecht items.