Matchoholic nieuwe naamgever stadion
De Krommedijk. Zo wordt het stadion in de volksmond ook wel genoemd, heet vanaf vandaag het
Matchoholic Stadion. Na ruim 8 jaar door het leven te zijn gegaan als het Riwal Hoogwerkers Stadion wordt
het stokje nu overgedragen aan onze nieuwe partner Matchoholic. Emre Ugurlu, CEO Matchoholic en
algemeen directeur Hans De Zeeuw hebben de overeenkomst vandaag ondertekend.
Het Dordtse bedrijf Riwal, al meer dan 25 jaar verbonden aan FC Dordrecht als shirtsponsor en naamgever van het
stadion, stopt na 8 jaar als naamgever van de Krommedijk. Maar onze wegen scheiden niet, want Riwal heeft zich
voor vier jaar aan FC Dordrecht verbonden als naamgever van de jeugdopleiding, de Riwal Football Academy. Voor
‘De opleiding voor de toekomst’ werkt Riwal met andere opleidingspartners en FC Dordrecht samen op het gebied
van opleiden, vitaliteit, duurzaamheid en arbeidsmarkt.
Matchoholic
Matchoholic is een livescore-applicatie met snelle, gedetailleerde gegevens en statistieken van voetbal, basketbal
en tennis. Het is beschikbaar voor iOS-gebruikers in 173 landen in 7 verschillende talen. Inmiddels gebruiken 6,5
miljoen maandelijkse gebruikers over de hele wereld Matchoholic en genereren ze meer dan 10 miljard
schermweergaven.
Naast live scores, statistieken en nieuws is de grootste kracht van Matchoholic om mensen samen te brengen via
forumpagina’s. Het Matchoholic Forum, met zijn 3 miljoen maandelijkse gebruikers die 300 miljoen paginaweergaven
genereren, is als een echte fanzone waar mensen samenkomen en van games te genieten. Daarom wordt
Matchoholic “het grootste stadion van de wereld” genoemd en matcht het uitstekend met de visie van FC Dordrecht
om met Energiek Dordt een groot waardenetwerk te creëren tussen betaald voetbal, bedrijven, onderwijs, overheid
en maatschappelijke organisaties.
Emre Ugurlu CEO Matchoholic: “We zijn verheugd om partner te worden van FC Dordrecht, een van de oudste clubs
van Nederland. Door de naam van het stadion te claimen en shirtsponsor van FC Dordrecht te worden, gaan we een
partnerschip aan dat beide partijen naar hun uiteindelijke doelen zal brengen. FC Dordrecht om meer te zijn dan
alleen een voetbalclub en Matchoholic om aanwezig te zijn op de mobiele telefoons van Nederlandse fans!
Soufiane Haddad, commercieel manager FC Dordrecht: ‘’We zijn enorm trots met Matchoholic als naamgever van
het stadion en als shirtsponsor. Een internationaal platform dat miljoenen voetbalfans informeert, inspireert en
verbindt. Dit is duidelijk in lijn met onze ambities binnen Energiek Dordt, waar we met de verbindende kracht van het
betaald voetbal, als populair sociaalnetwerk van 8,2 miljoen liefhebbers nieuwe energie willen creëren in Dordrecht
en Drechtsteden. Door samenwerking tussen betaald voetbal, bedrijfsleven, onderwijs, overheid en
maatschappelijke organisaties kunnen we veel bereiken.
Matchoholic Stadion, aan de Krommedijk.
Het oorspronkelijke clubhuis, de huidige Business Club, werd gebouwd in 1948. Sindsdien speelde het toenmalige
DFC op het complex. De rest van het stadion volgde in de jaren daarna. In 1983 werd de staantribune uitgebreid
voor promotie naar de Eredivisie en in 1986 vond een ingrijpende verbouwing plaats. Er verscheen onder andere
een grote nieuwe tribune aan de lange zijde (de Westtribune) en de zittribune achter het doel (de Zuidtribune) werd
overkapt. Op dat moment werd het stadion ook eigendom van DS’79 (zoals de club destijds heette) en verhuisde
DFC, met wie de accommodatie al die jaren was gedeeld, naar een eigen complex naast het stadion. In 1998 werd
het stadion opnieuw grondig gerenoveerd, verbouwd en uitgebreid.