Aftermovie Tour de Femmes
“Zullen we de verbindende- en communicatiekracht van twee populaire volkssporten voetbal en wielrennen weer inzetten tijdens de Tour de France Femmes? Om naast ‘winnen en presteren’ in de sport ook indirect aandacht te creëren voor samenwerking, vitaliteit, duurzaamheid, mobiliteit en bereikbaarheid?”
Een idee van onze partners na de Eerste Klimaatneutrale Wedstrijd in het Nederlands Betaald Voetbal. Ontstaan (met dank aan Wout Schuurman) na het zien van een NOS-reportage over duurzaamheidsambities van de Tour de France; ‘We moeten het goede voorbeeld geven’. Bekijk hier: https://lnkd.in/eS-ZisgM.
Want sport verbindt én kan inwoners, bedrijven en organisaties bereiken om samen in beweging te komen.
Belangrijke waarden in deze tijd. Om complexe vraagstukken die er in de Gemeente Dordrecht en onze regio Smart Delta Drechtsteden zijn, door lokale en regionale samenwerkingen op te kunnen lossen.
De Tour de France Femmes was daarom weer een geweldig volkssport-event. Om de passie van de rensters te zien in onze prachtige stad en regio. Om samen te komen, plezier te maken. En om op een sportieve manier weer aandacht te creëren voor een aantal van onze ambities in onze stad en regio. Voor en met onze inwoners en ondernemers.
Dank aan iedereen die heeft meegedacht en aan onze partners die het Energieplein mede mogelijk hebben gemaakt: Ames Autobedrijf, AA Lease, Amega, Koen’s Brood, Rabobank, MAAT | Transport | Techniek | Heftrucks | Logistiek | E-Mobility | Truckparq 24/7 | Koninklijke Van Twist,EnergyPartner, Warmtepompvandezaak, PLS, IVENTORS, Gemeente Dordrecht, Donkey Republic, Fraimworks.