Jupiler League wederom verrassend collectief inventief

Jupiler League introduceert collectieve LED Boarding en ‘benchmarktool’

Sinds kort beschikt ook FC Dordrecht, net als de gehele Jupiler League over LED Boarding voor alle competitiewedstrijden. Tevens introduceerde de Jupiler League een online benchmarktool voor clubbestuurders om onder andere financiële cijfers en collectieve onderzoeksresultaten met elkaar te kunnen vergelijken.

Collectieve LED Boarding

Onlangs is de LED Boarding officieel geïntroduceerd in de Jupiler League. In totaal 8 systemen, meer dan 1,7 kilometer digitale reclameborden, bieden de sponsoren van de Jupiler League clubs de modernste communicatiemogelijkheden.

De Coöperatie Eerste Divisie (CED); de collectieve belangen-behartiger van de clubs in de Jupiler League, heeft het in het Europees voetbal unieke collectieve project tezamen met haar partners SportLED, Eyeworks Sport, SportsExposure en Medialandscape weten te bewerkstelligen.

Strategische informatie

Buiten de introductie van de collectieve LED Boarding is afgelopen vrijdag in het stadion van FC Zwolle een unieke online benchmarktool gepresenteerd. Dit instrument is door de CED tezamen met de UEFA en KNVB Expertise ontwikkeld en clubbestuurders worden hiermee op een transparante manier voorzien van de benodigde strategische informatie voor het besturen van hun club. Vervolgens kan men online de (financiële) prestaties van hun club vergelijken met die van collega clubs op de door hen gewenste manier.

Speciaal hiervoor was Michael van Praag vanuit zijn rol als lid van het Executive Committee van de UEFA aanwezig om de collectieve inventiviteit van de Jupiler League te benadrukken.

Het vergelijken van financiële cijfers, bekijken van onderzoeksgegevens uit het programma bedrijfstakontwikkeling maar ook het online volgen van de verdeling van de mediabaten zijn functionaliteiten die vanaf half februari beschikbaar zullen zijn voor alle Jupiler League clubs.

‘Als lid van het Executive Committee van de UEFA ben ik er uiteraard trots op dat de Nederlandse Jupiler League op dit vlak voorop loopt in Europa’, aldus Michael van Praag.

Patrick Brand, Directeur Coöperatie Eerste Divisie: ‘De Jupiler League laat met deze twee verrassende inventieve initiatieven wederom zien een krachtig collectief te zijn’.

De belangen van de achttien Jupiler League clubs worden behartigd door de Coöperatie Eerste Divisie. De CED ondersteunt de clubs bij de verdere professionalisering van de Jupiler League en bij het ontwikkelen van centrale programma’s – van mediapartnerships tot maatschappelijk verantwoorde initiatieven als ‘Playing for Success’ (voor kinderen met leerachterstand) en ‘Sportiviteit en respect’.

SHOP
FC DORDRECHT

ONTDEK HET
ASSORTIMENT

In onze shop vind je al onze FC Dordrecht items.