FC Dordrecht Onder 21 promoveert naar tweede divisie

FC Dordrecht Onder 21 heeft zaterdagmiddag promotie naar de tweede divisie veiliggesteld. Op bezoek bij kampioen FC Volendam boekten de Dordtenaren een overtuigende 1-3 overwinning, waarmee een prachtig seizoen werd bekroond.

De ploeg van hoofdtrainer Julian Jenner kende een droomstart. Al binnen een minuut opende Ninho Gerardo-Felicia de score en zette FC Dordrecht direct op voorsprong. Nadat doelman Thomas Artic halverwege de eerste helft knap redding bracht in een één-op-één situatie, sloegen de Dordtenaren zelf opnieuw toe. Dion van Zanten rondde een fraai uitgespeelde aanval af voor de 0-2, waarna Mohamed Kessrioui kort voor rust ook de 0-3 binnenwerkte.

Met een comfortabele voorsprong leek de wedstrijd bij rust al beslist, maar de kampioen gaf zich na de pauze niet zomaar gewonnen. Een rebound leverde FC Volendam na een uur spelen de aansluitingstreffer op, waarna FC Dordrecht een lastige fase moest doorstaan. De ploeg bleef echter als collectief overeind en hield stand onder de druk van de thuisploeg.

In de slotfase vloeide de energie weg bij Volendam en speelde FC Dordrecht de wedstrijd gecontroleerd uit. Na het laatste fluitsignaal kon het feest losbarsten: dankzij de overwinning op de kampioen is promotie een feit. Een prachtige beloning voor een seizoen waarin ontwikkeling, teamgeest en prestaties hand in hand gingen.

UITGELICHTE
ITEMS

Thuis

Derde